Sunday, January 13, 2019

Proud to be a Rider


7 October 2017 | Hari-hari terakhir aku sebagai pelajar Kptm Ipoh

Orang kata jangan malu menaiki Motor.

Jangan malu berteduh hujan bawah jambatan
Jangan Malu Hitam Tangan Berbelang dengan badan.

Tiga tahun aku ulang alik Taiping-Ipoh dengan Kuda Besi EX5 ni, cuma tahun 2016 aku selang dengan membawa er6n milik arwah ayah.

sebab time tu arwah ayah sakit, 3 kali aku dpt panggilan kena balik segera, bila pakai er6n cpt skit la perjalanan balik,

tapi panggilan ketiga tu, aku terlambat,

secepat mana motor aku, kehendak Tuhan tidak lambat sesaat pun,
selaju mana motor aku, aku masih x sempat jumpa ayah disaat dia menghembus nafas terakhir

aku redha sudah tertulis begitu.

Aku bangga menjadi penunggang motorsikal macam arwah ayah.
Aku bangga bawa sparepart/emergency kit satu beg penuh walaupun aku sendiri tak pernah pakai untuk diri sendiri.
Aku bangga towing orang atau ditowing ketika masalah.

Malah

Aku bersyukur kerana terlalu banyak ilmu aku dapat sepanjang 'carrier' aku sebagai penunggang motorsikal ini.

Hari ni aku merupakan hari terakhir aku menaiki motor pulang ke kampung dalam era sebagai pelajar diploma aku ini,
perjalanan akhir aku ini juga ditemani rakan sepemotoran yang menuju ke event Santai Anak Utara.

Moga aku masih meneruskan dengan dunia pemotoran yang amat aku sayangi ini.

Perjalanan kita masih jauh sahabat !

Hakim Lukman
Penunggang Motorsikal

No comments: