Sunday, January 13, 2019

Aku anak pengembara, dan aku akan mengembara !


12 July 2018
Walaupun hari aku tidak bermula dengan baik,
lambat mulakan kerja kerana bersengkang mata saksikan worldcup,
ditambah pula kekecewaan dengan kekalahan england,
tengah hari ni aku mula bersemangat dengan kehadiran abg posmen yg membawa buku pengembaraan saudara Khairul Jamain
aku harap dengan membaca buku ini semangat aku untuk mengembara semakin tinggi dan aku akan berani untuk mengembara seperti arwah bapa aku dulu,
untuk pengetahuan semua, arwah bapa aku ‘hitch hike’ seluruh semenanjung sehingga ke Thailand,
beliau juga pernah sampai ke sempadan Tibet menggunakan jalan darat ketika menyertai bidang motorsport.
dan paling buat aku terkilan apabila hajatnya nak ke europe menggunakan kereta api bersama aku tidak kesampaian,
aku sudah backpacking ke Kuala Lumpur untuk menyaksikan konsert Avenged Sevenfold, backpacking ke Penang untuk sambutan new year,
ya mungkin tidak seberapa, tapi itulah archivement dalam diri aku
dan target aku dalam masa terdekat adalah ke perhentian dan ke Thailand untuk festival songkran pada bulan 4 tahun depan.
Doakan aku dapat mencapai impian untuk menjadi pengembara seperti arwah bapa aku dan saudara khairul jamain.
Adventure is out there !

No comments: